fredag 20 november 2009

Maxen kommer snart!

Imorgon ska vi äntligen träffa kusin Maxen och Soffan igen! Vi ska leka med dem hela dagen imorgon, hemma hos mormor:)! Det ska bli roligt, mest för Charlie som behöver en bebiskompis att leka med också (så vi slipper ha med honom i våra lekar hela tiden).

Igår var vi hos en av våra ögondoktorer. Han heter Konstantin och han har en massa leksaker och bilder som han vill att vi ska titta på. Ibland vill vi också det men för det mesta tittar vi på något roligare.. Han brukar också sätta ett stort plåster på ett av våra ögon och sen tycka att vi ska gå omkring så och leka. Förutom att det faktiskt inte är så snyggt så blir det jättesvårt att se något med en stor lapp för ögat så det gillar vi inte alls! Vi vet dock att han är snäll egentligen och bara försöker hjälpa oss. När vi kom hem fick Docka och Bibbi plåster på ett öga och så visade vi dem hur man gör hos doktorn. De var duktiga och grät bara lite..

1 kommentar:

Moster J sa...

Jag tycker det är tufft med piratlapp! Dessutom kanske det gör att ni ser bättre sen (men jag förstår att det är jobbigt just när man har den på sig) men jag tror ni kommer klara det galant. Säg till er mamma att ni ska få godis varje gång ni har lappen på er :D

Jag är lite avis på moster S som får träffa er i helgen....men jag ska vara hemma och ladda inför det stora födelsedagsfirandet om några veckor.
Hoppas ni kommer gilla det :D

Nu ska jag och jolle gör milkshake!
puss o kram